Міняємо мастило у двигуні

У наш час заміну мастила у двигуні автомобіля зазвичай проводять на сервісній станції в процесі щорічного технічного обслуговування. Але іноді цю нескладну процедуру доводиться виконувати самостійно. Розглянемо порядок робіт при заміні мастила.

Вивчіть інструкцію до вашого автомобіля, знайдіть на двигуні заправну горловину системи мастила, масляний фільтр, щуп та злівний отвір. Знайдіть в інструкції рекомендований заправний об’єм мастила в літрах (це значення часто вказується і під капотом, на табличці або наклейці). Купіть новий масляний фільтр і моторне мастило рекомендованих типів. Підготуйте ліхтар або переносну лампу, відро (майже чисте) для зливу відпрацьованого мастила, воронку, ключ для пробки піддону картера, чисті ганчірки або дрантя.

Поставте автомобіль на яму або естакаду і зафіксуйте ручним гальмом. Досвідчені механіки зливають мастило гарячим. Але, не маючи досвіду, легко можна отримати опіки, тому рекомендуємо почекати, поки двигун не охолоне до 40-50 градусів. Не слід зливати мастило з холодного двигуна, в холодному стані мастило густе й в’язке, повністю його злити не вдається.

Зніміть кришку заливної горловини двигуна і витягніть масляний щуп. Зайдіть під автомобіль. Розташувавши відро під зливним отвором, повільно відкручуйте ключем зливну пробку. Стежте, щоб прокладення не залишилося на піддоні, а віддалилася разом з пробкою, тоді не треба буде довго його шукати у брудному мастилі! Різко приберіть пробку з прокладенням убік і стежте за струменем зливанго мастила. Відкрутіть та зніміть старий масляний фільтр.

Дочекавшись повного зливу відпрацьованого мастила, протріть усі деталі від його залишків й встановіть на місце зливну пробку з прокладенням. Змочіть краплею свіжого машинного мастила гумове прокладення нового масляного фільтру і акуратно встановите фільтр на місце. Залийте необхідну кількість свіжого мастила в заливну горловину через воронку. Тут краще трохи недолити, чим перелити. Закрийте кришкою заливну горловину і встановіть на місце щуп.

Запустіть двигун і візуально перевірте, чи немає течі мастила з-під фільтру і зливного отвору. Якщо теча має місце – заглушіть двигун і підтягніть фільтр або пробку. Наведіть лад, протріть двигун від залишків мастила. Почекайте хвилин 15-20, перевірте рівень мастила за шкалою щупа та при необхідності долийте.

От і все, можна їхати!